W sezonie jesienno-zimowym, kiedy nie mamy dostępu do świeżych, naturalnie rosnących owoców i warzyw a także dla właściwości zdrowotnych powinniśmy spożywać różnego rodzaju kiszonki. Kapusta kiszona to jedna z najbardziej popularnych kiszonek w Polsce.

Kapusta kiszona zawiera w 100 g poniżej 20 kalorii więc jest niskokaloryczna ale zawartość innych pożytecznych dla zdrowia składników jest imponująca. W swoim składzie zawiera bakterie Lactobacillus rozkładające cukry w kwas mlekowy, węglowodany, błonnik, białko, kwasy organiczne, dużo witaminy C, witaminę E, A, witaminy z grupy B, wapń, fosfor, żelazo, magnez, sód, potas, naturalne przeciwutleniacze (polifenole i karotenoidy), grzybobójcze fitoncydy, związki siarkoorganiczne.

Kapusta kiszona pozytywnie wpływa na układ pokarmowy, stymuluje układ odpornościowy, obniża poziom cholesterolu we krwi, zmniejsza ryzyko wystąpienia chorób serca a także poprawia stan skóry. Ma właściwości przeciwzapalne, wzmacnia odporność organizmu, wspomaga odchudzanie i posiada działanie przeciwnowotworowe. U niektórych osób niskie pH kwaszonej kapusty jedzonej na surowo może niekorzystnie wpływać na żołądek i powodować niestrawność.

Na zdjęciu przepyszna kapusta ukiszona przez moją mamę. 😋

0 0 vote
Ocena artykułu
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x